Kampania „Mieszkańcy zatrudnią”

Kampania będzie wykorzystywała motyw ogłoszeń o pracę dla wójtów, burmistrzów, prezydentów i radnych, które będą wyglądały jak normalne ogłoszenia o pracę, z widełkami wynagrodzenia, opisem gminy, wymaganiami, oczekiwaniami mieszkańców i zadaniami. Przykładowo: „Wójt Gminy Łagów: wynagrodzenie 7-9 tys. zł miesięcznie, kontrakt na 5 lat, praca od kwietnia 2024. Oczekiwania od kandydata: proszę pytać mieszkańców Łagowa.”

Główne cele kampanii:

  1. Zwiększenie ilości i jakości kandydatów do pełnienia funkcji samorządowych.
  2. Dotarcie do nowej grupy osób, wcześniej niezainteresowanych braniem udziału w wyborach.
  3. Umożliwienie mieszkańcom wskazania oczekiwań od kandydatów.
  4. Proste wyjaśnienie zadań i obowiązków osób pełniących funkcje samorządowe.
  5. Przypomnienie, że wybrana osoba nie będzie sama – będzie miała poparcie ludzi, co jest ważnym narzędziem do sprawowania funkcji.

Grupa docelowa:

  1. Lokalne NGO, które będą ogłaszać „rekrutację”.
  2. Osoby w wieku średnim (25-55 lat), które nie pełniły wcześniej takich ról, ale mają doświadczenie kierownicze/zarządcze/administracyjne.
  3. Bierni wyborcy, by mogli zrozumieć więcej o roli samorządowców.
  4. Samorządowcy i nowi kandydaci, wykorzystujący kampanię “Mieszkańcy zatrudnią” do prowadzenia merytorycznej kampanii samorządowej.

Współpraca: Kampania planuje nawiązać współpracę z portalem z ogłoszeniami o pracę, jak np. Pracuj.pl, oraz z lokalnymi mediami, NGO, związkami zawodowymi, firmami i szkołami i uniwersytetami. 

Strategia mediów społecznościowych: W mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram, będziemy umieszczać regularne posty promujące kampanię i podkreślające znaczenie udziału w wyborach. CTA będzie zachęcało do interakcji, na przykład: „Jesteś zainteresowany? Napisz komentarz 'jestem gotowy na pracę dla Łagowa'”.

Strategia PR: Przeprowadzenie serii wywiadów, artykułów prasowych, a może nawet webinarów, aby zwiększyć świadomość i edukować społeczeństwo na temat roli samorządowców.

Planowane daty: Start kampanii planowany jest na wrzesień/październik 2023 roku, a zakończenie – na dzień wyborów w kwietniu 2024.

Finansowanie: wsparcie prywatne, crowdfunding, sponsoring

O autorze

Jakub Tyliszczak - wizjoner, ekonomista, działacz społeczny, człowiek. Od lat zajmuję się rozwojem organizacji, samorządów i instytucji publicznych. Powołałem Fundację Przyszłość, ponieważ widzę Polskę bogatą, a w niej bogatych Polaków. Fundacja służyć mi będzie do osiągnięcia tej wizji.
Głównym terenem moich działań jest Sulechów i województwo lubuskie.
W wolnym czasie tańczę, spaceruję, czytam, myślę i uczę się nowych rzeczy (ostatnio żonglowania).
Prowadzę kanał na YT na którym dzielę się swoimi spostrzeżeniami i wiedzą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *